vervolg - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Ad & Corry Goedhart - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Ad & Corry Goedhart - WaarBenJij.nu

vervolg

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Ad & Corry

20 Mei 2014 | Nederland, Haarlem

18-05-14 dag 5.

We vertrekken om 8.50u uit Durgerdam. Het Markermeer is gelukkig spiegelglad. We gaan achter Pampus langs. Na 3 uurtjes varen komen we in Spakenburg aan. We hebben een leuk plekje langs de invaart. Guus is helemaal blij hij heeft ij het water gespeeld met een paar andere honden. Het is heel druk op de boulevard met wandelaars en fietsers. Het weer krijgt een 10.

19-05-14. Dag 6. 25 graden.

We vertrekken om 7.oou uit Spakenburg. Heel mooi zo vroeg varen. We zijn om 7.40u bij de sluis Nijkerk en om 7.45u er weer uit. Dat was snel,! Om 9.15u de brug bij Harderwijk. Toen de sluis " De blauwe dromer". Dat duurde heel lang. Hij wordt op afstand bedient. Eerst moet je een telefoonnummer bellen, daarna moet je wachten tot hij open gaat..Er kan maar een boot in. Daarna varen de polder in door de hoge vaart. Een mooie tocht. Om 13.10u komen we in Ketelhaven aan. We hebben 6 uur gevaren.

20-05-14 dag 7 30graden.

Vertrek Ketelsluis 8.50u. Om 9.00u zijn we op het Ketelmeer. Om 9.20u zijn we op het Ramsdiep. Het is licht bewolkt en 23 graden. Om 10.50u zijn we op het Zwolsdiep. Nu zijn we op een route waar we nog nooit gevaren hebben. 11.10u zijn we bij Genemuiden aan het Zwarte water.11.30u varen we Zwartsluis voorbij, hier heet het Meppelerdiep. Om 12.00u de sluis Beukergracht. We krijgen van de sluismeester een kaart en een vlaggetje van de provincie Overijssel. Bij de brug van de Beulakerweide moeten we een uur wachten, lunchpauze. 13.00u mogen we door. 13.40u leggen we aan bij jachthaven Vos in Giethoorn. Het is heel warm 30 graden. Na het eten gaan we wandelen in Giethoorn. Het is een heel mooi dorpje. Het was weer genieten vandaag.

• 20 Mei 2014 - 22:56

Jasper:

• 21 Mei 2014 - 08:51

Hennie En Herman:

Hoi Corry en Ad!
    We hebben alles gelezen: heel leuk! We blijven jullie volgen, dus je kan niet meer terug....

Wij blijven nog even in Dordrecht. Vandaag visite: een vriendin van Hennie met haar man. We hebben alle vier met elkaar op de kweekschool gezeten. Gezellig!

Verder alles prima hier, op onze darmen na.... Misschien wat verkeerds gegeten in het vliegtuig. Zal wel overgaan. Het weerhoudt ons er niet van om Brokkinggebak te eten... En natuurlijk filet americain. En, o ja, we hebben ook een fles advokaat, dus vaar maar een beetje door en kom snel hierheen.
    Nou groetjes van ons en een goede vaart!
    Liefs, Hennie en Herman