van Giethoorn naar Echten - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Ad & Corry Goedhart - WaarBenJij.nu van Giethoorn naar Echten - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Ad & Corry Goedhart - WaarBenJij.nu

van Giethoorn naar Echten

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Ad & Corry

21 Mei 2014 | Nederland, Haarlem

21-05-14 Dag 8.

Om 8.50 vertrekken we uit Giethoorn, het is lekker weer. Om 9.35u de sluis Beukergracht. 9,45u varen we het Meppelerdiep op en dan om 10.10 de hoogeveensevaart. Het is een heel saai stuk met trage sluizen. Onderweg zien we weer een ooievaar op een nest net als gisteren in Giethoorn. Wat klepperen die beesten hard! Om 11.00u de Rogetsluis. Bij elke sluis gaan we meters omhoog. We zijn om 12.00u bij de Ossesluis en ja hoor die gaat dicht tot 13.00u. Om 13.40u varen we langs een steiger er is nog een plekje vrij. We zijn aangekomen bij het dorpje Echten. Eerst maar eens wandelen met Guus. Dat was schrikken. We lopen langs een boerderij en daar komt me toch een grote verschrikkelijke waakhond aanstormen, brrrr.Guus wil er wel naar toe hij denkt he een vriendje spelen. Gelukkig komt hij niet van het erf. We horen hem wel nog een hele tijd blaffen. Op de terugweg moeten we weer langs die griezel. Hij ziet ons komen en begint weer hard te blaffen. Snel terug naar de boot. Het is drukkend warm en af en toe regent het. Er is hier dichtbij op de snelweg bij Zuid-Wolde een ongeluk gebeurd. We horen sirenes en zien politie,brandweer ambulance. Later vliegt ook de traumaheli over, dus dat was denk ik wel flink mis. Het was weer een mooie dag, morgen weten we nog niet waar we uitkomen.

• 22 Mei 2014 - 15:26

Henk En Loes:

Hoi Ad en Corry,

Hier dan eindelijk een berichtje van ons. Het is niet eerder gelukt. We zitten heel veel in Zoutelande omdat bij ons thuis alle meubels in opslag zijn gegaan bij het verhuisbedrijf.
    Eindelijk wordt de waterschade hersteld die we als cadeautje van onze buren in november hebben mogen verwerken. Eén grote puinhoop. En het wilde allemaal niet vlotten. Ruim 2 weken geleden zijn de meubels uit huis gehaald en komen a.s. dinsdag weer terug. Dan is nog niet al het werk af maar dan wordt het hier tenminste weer leefbaar.
    Het duurde even voor ik kon reageren omdat ik deze zakelijke Emailberichten niet in Zoutelande lees.
    Anders blijf ik aan het werk en dat is niet de bedoeling. Zoals jullie genieten van het varen zo genieten wij, zeker met het weer van de afgelopen dagen iedere week zo'n 3 a 4 dagen van onze tuin in Zeeland.
    Toen ik jullie mail kon openen 2 dagen geleden, kreeg ik ook moeite met de link. Ik kon niet op jullie Waarbenjenu-site komen. Ik heb even aan Jasper gevraagd om opnieuw die link te sturen en nu lukt het wel.
    Het is leuk om jullie helemaal te volgen zo. Ik had namelijk helemaal geen idee welke route jullie zouden volgen of welke route überhaupt mogelijk zou zijn.
    Nou geniet er maar van en Corry: Hoe ver sta je met de Aardkinderen? Lekker lezen in het zonnetje??

Groetjes van
    Henk & Loes