van Musselkanaal naar het Zuidlaardermeer - Reisverslag uit Kropswolde, Nederland van Ad & Corry Goedhart - WaarBenJij.nu van Musselkanaal naar het Zuidlaardermeer - Reisverslag uit Kropswolde, Nederland van Ad & Corry Goedhart - WaarBenJij.nu

van Musselkanaal naar het Zuidlaardermeer

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Ad & Corry

11 Juni 2014 | Nederland, Kropswolde

11-06-14. Dag 29.

Het was een hele lange dag. Vanmorgen om 7.30 opgestaan het regent. Even de weg overgestoken en lekker vers hollands brood gekocht. Om negen uur vertrekken we in convooi met zes boten. Sluisje in sluisje uit. Twee boten stoppen in Stadskanaal. Om twaalf uur lunch in de sluis.13.00u. gaan we eer verder. Het is wel leuk varen het is heel smal aan beide kanten zijn huizen en winkels. De sluiswachters gaan met ons mee. Ze rijden op scooters. De een doet de brug open de ander dicht. We varen ongeveer 4km. per uur het is heel ondiep. De sluiswachters doen alles met de hand. Na 15 bruggen en vijf sluizen maken we vast om 17.00u. aan het Zuidlaardermeer. Het meer van Berend-botje. We liggen aan een natuurgebied en het is hier heel stil. Guus is twee keer tegen schrikdraad gelopen. Twee keer een gilletje, hij blijft er nu vandaan. Het weer was mooi vandaag. Benieuwd waar we morgen uitkomen.