de grens over - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Ad & Corry Goedhart - WaarBenJij.nu de grens over - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Ad & Corry Goedhart - WaarBenJij.nu

de grens over

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Ad & Corry

27 Mei 2014 | Duitsland, Lingen

Dag 11.

Wat een dag. Om 9.00u vertrek door de oranjesluis om 9.15u. zijnwe door. We varen met een boot op. Deze mensen zijn al zes keer richting Berlijn geweest en hebben goeie tips. Het is mooi weer. Om 10.00u.komen we bij een koppelsluis. Heel apart je vaart sluis 1 in, de deuren gaan open en je vaart sluis 2 in. Deze route is in 2013 geopend. Het is mooi varen, wel ondiep. De max. snelheid is 6km. Met het graven van de Veenvaart hebben ze hele grote keien gevonden uit de ijstijd. Aan de kanten hebben ze daar mooie parkjes van gemaakt. Om 12.00u. zijn we in Emmercompascum. Snel even vers eten gehaald bij C 1000. De buren raden ons aan om door te varen naar Haren(DLD).ongeveer vier uur varen. Om 13.50u.zijn we bij ter Apel.14.00u.Sluis en daarna direct rechtsaf het Haren-Rutenbrock kanaal op richting Haren. Eerste brug bij Haren kapot de bomen zakken niet. Dat is om 16.45. E r komt een monteur en ja hoor 17.50u. kunnen we door. He, he, eindelijk in de haven. Morgen blijven we hier. Het dorpje bekijken, de was doen en douchen. Negen uur onderweg poeh, poeh.

25-05-14. Dag 12.

Zondag rustdag. We zijn gaan wandelen en het stadje bekeken. Er is ook een buitencheepvaart-museum. De was is weer gedaan lekker heel lang douchen.( hetis gratis).s'middags weer gelopen, hetis warm. Het was een rustig dagje.

26-05-14. Dag 13.

De buren hebben gebeld met de bunkerboot in Haren. Ze hebben geen interesse in twee jachten om te tanken! Gebeld naar Meppen. Daar zijn ze wat vriedelijker. Om 8.00u. richting Meppen. Sluis Huntel van 8.30u.tot 8.45u. Om 9.30u. Zijn we in Meppen. We kunnen om 15.30u. tanken. Er komt een tankwagen aan de haven voor ons.Zo hebben we nog nooit getankt. Met de buurvrouw van de double W. gewandeld. Guus heeft een vriendin genaamd Otje. Ze is ongeveer maat kat, maar Guus heeft ontzag voor haar. Om 17.00u. een paar onweersklappen en flinke regenbui. Morgen gaan we naar Lingen.

27-05-14. Dag 14. Hoera trouwdag.

Vertrek uit Meppen 8.45u. We zijn om 9.10u. In de sluis Meppen. We gaan 7.50mtr. Omhoog. De sluis weer uit om 9.50u. Hetis mooi weer 23 graden. Om 10.25u. alweer een sluis. Nu gaan we maar 3.70mtr.omhoog. We zijn om 12.15u. In Lingen. Eerst met de honden gespeeld. Guus vond het weer nodig om af te koelen in een modderplas bah. Het weer wordt steeds slechter. We hebben een mooi plekje aan een grasveld. In de stad kopen we een vodavone-kaartje om te kunnen internetten. Tot nu toe lukt het niet . Ad is met de buurvrouw terug naar de vodavone. Hij is terug en het is gelukt. Morgen hopen we het Mittellandkanaal te bereiken. We krijgen zes sluizen hoera.

• 29 Mei 2014 - 08:44

Hennie En Herman:

Het is maar goed dat jullie geen haast hebben, want dan zou je aardig gestresst raken...
    Wij zijn vier dagen in Limburg geweest. In een prachtig verbouwde Limburgse boerderij. Vonden we heel leuk.
    Vandaag krijgen we vrienden uit Gouda op visite. Het weer is een mager zesje, maar vanaf morgen wordt het beter met op zaterdag een 10!!!!
    Heel veel plezier met jullie verdere reis!